ul. Królowej Jadwigi 12
Dąbrowa Górnicza

Światowy Tydzień Przedsiębiorczości

Światowy Tydzień Przedsiębiorczości wpisany w tradycję Zespołu Szkół Technicznych obchodzony był w tym roku w dniach od 17 – 21 listopada 2014 r. 
To największe na świecie wydarzenie mające na celu promocję przedsiębiorczości wśród młodych ludzi.

Szkoła uczestnicząc w projekcie:
stwarza uczniom możliwość uzyskania wiedzy, umiejętności i kształtowania postaw przedsiębiorczych, warunkujących aktywne uczestnictwo w życiu gospodarczym
pomaga w rozwijaniu u uczniów zainteresowań prowadzeniem działalności gospodarczej
tworzy sprzyjającą atmosferę dla współpracy szkoły z przedstawicielami życia gospodarczego w regionie
wspomaga uczniów w wyborze kierunku dalszego kształcenia
umożliwia uczniom poznanie specyfiki lokalnego rynku pracy

Do Zespołu Szkół Technicznych zostali zaproszeni na spotkania z uczniami przedstawiciele z:
Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach
Agencji Rozwoju Lokalnego S.A. w Sosnowcu
Punktu Informacji Europejskiej Europe Direct w Katowicach
Powiatowego Urzędu Pracy w Dąbrowie Górniczej
Huty Bankowej Sp. z o.o.

Liczna grupa młodzieży naszej szkoły uczestniczyła w ramach „Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości” w debacie organizowanej w Wyższej Szkole Biznesu.

W ramach obchodów tegorocznego Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości uczniowie kl. III E Technikum Nr 4 w składzie: ANGELA NAWROCKA, MATEUSZ OBARZANEK i PATRYK PELIKAN wzięli udział w konkursie „Przedsiębiorczy uczeń na lokalnym rynku pracy”.
Cele konkursu to rozwijanie wśród uczniów zainteresowań problematyką przedsiębiorczości
w lokalnym środowisku oraz rozpowszechnienie pomysłów i twórczych działań, korzystnych dla kształtowania cech przedsiębiorczych i przyszłej kariery zawodowej.
Uczniowie naszej szkoły zajęli III miejsce. Gratulujemy !!!



Przedsięwzięcia organizowane w ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości wzmacniającą praktyczną stronę edukacji ekonomicznej, pozwalają przyjrzeć się działalności firm z bliska i zrozumieć, na czym polega istota biznesu. Dla przedsiębiorców są znakomitą okazją do zbudowania pozytywnego wizerunku wśród młodzieży oraz nawiązania nowych kontaktów w środowisku lokalnym.